Wiadomości Kosmetyczne Październik 2021
search
  • Wiadomości Kosmetyczne Październik 2021

Wiadomości Kosmetyczne Październik 2021

19,99 zł
Brutto
Ilość

  Polityka bezpieczeństwa

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady dostawy

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady zwrotu

(edytuj w module Customer Reassurance)

Ochrona środowiska to wyzwanie, które stoi przed nami wszystkimi jako najbardziej agresywnymi użytkownikami zasobów naturalnych Ziemi. Choć troska o przyrodę, której jesteśmy częścią, powinna być czymś oczywistym i niepodlegającym dyskusji – niestety nie jest.

Ponad 70 proc. respondentów biorących udział w badaniu Mobile Institute przeprowadzonym na potrzeby raportu Green Generation 2021 stwierdziło, że nie zna pojęcia „ekologia”. Tylko 95 konsumentów spośród 700, którzy zadeklarowali, że znają to pojęcie, było w stanie opisać, jak je rozumieją. Przede wszystkim jest to dla nich świadomość zagrożeń, życie w zgodzie z naturą i postępowanie zgodnie z prawami natury, ochrona środowiska, świadomość obecnego stanu środowiska i podejmowanie działań zapobiegających katastrofie ekologicznej oraz myślenie długoterminowe o życiu na Ziemi. Jako nowość pojawiły się wskazania na zdrowe życie oraz kupowanie produktów produkowanych z poszanowaniem środowiska.

To, co zaskakuje jeszcze bardziej, to że wciąż prawie połowa Polaków uznaje ekologię za przemijającą modę. Globalne badania wykazały, że chociaż 81 proc. ludzi chce żyć w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju to tylko mniej niż 6 proc. podejmuje codzienne działania w tym kierunku (źródło: Garnier Sustainability Research 2021). Cieszy więc każda najmniejsza informacja o tym, że nasza świadomość w tym zakresie rośnie.

Z całą pewnością jest to widoczne przy podejmowaniu decyzji o zakupie kosmetyków. Trendy związane z naturą w branży kosmetycznej bardzo silne. Coraz więcej osób wybiera produkty naturalne, analizuje składy, zwraca uwagę na ekocertyfikaty, krytycznie podchodzi do opakowań – naturalny produkt musi być eko na każdym etapie produkcji. W te trendy wpisują się sieci drogeryjne, które wspólnie z producentami podejmują działania edukacyjne, by pokazać konsumentom, że nawet prosta zmiana podstawowych nawyków higienicznych ma wpływ na to, jaki ślad środowiskowy pozostawią używane przez nas produkty.

Trzeba też wspomnieć, że niezależnie od trendów konsumenckich zmiany w podejściu do projektowania, produkcji, dystrybucji produktów zostają narzucone przez Komisję Europejską. Przed branżą kosmetyczną ogrom zmian w ramach Europejskiego Zielonego Ładu, które mają doprowadzić do wprowadzania na rynek produktów nieszkodliwych dla środowiska oraz dać konsumentom prawdziwy i uczciwy obraz tego, co jest ekologiczne a co tylko takie udaje.


W NUMERZE:

TOP 3 SPRZEDAŻY
Najlepiej sprzedające się produkty pażdziernika 2021

FLESZ
Czym żyje rynek?

HANDEL
Slowglow, czyli naturalne polskie kosmetyki sposobem na własny sklep

RAPORT EKO I NATURA

  • Kosmetyki naturalne – czy i dlaczego konsumenci je kupują?
  • Nie oczerniaj legalnie stosowanych kosmetyków. To może zaszkodzić całej branży
  • Katarzyna Chaber-Osińska, sustainability director L’Oréal Poland and Baltic HUB: Zrównoważony rozwój – ratowanie planety, czy chwilowa moda?
  • Naturalny, czyli zdrowy
  • Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego: Europejski Zielony Ład zmieni wszystko w branży kosmetycznej. To może być trudny etap dla małych i średnich firm
  • Roślinnymi składnikami w zmarszczki
  • Jakie certyfikaty są znane i kto na nie zwraca uwagę?
  • Liczy się nie tylko zawartość. Ekologiczny kosmetyk musi być w ekologicznym opakowaniu
  • Rokitnik – hit kosmetycznych receptur
  • Refillomaty. Tanie nalewanie z korzyścią dla środowiska
  • Troska o planetę z myślą o przyszłych pokoleniach
  • Inspirowane naturą pomysły na relaksującą kąpiel
  • Ekologiczne środki czystości to nisza, ale coraz bardziej znacząca
  • Co to jest ekologia? Polacy nie wiedzą

STREFA URODY
  • Skóra wrażliwa to prawdziwe wyzwanie pielęgnacyjne
  • Wybierając szampon myśl najpierw o skórze głowy
  • Czy umiesz myć głowę?

AKCJA ŚWIĘTA
  • Kosmetyki to najpopularniejsze prezenty pod choinkę. Najlepiej w zestawie
  • Przegląd świątecznej oferty zestawów upominkowych

POSTAW NA PÓŁCE
Nowości, które musisz mieć!
10000 Przedmioty
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.