Wiadomości Kosmetyczne Kwiecień 2019
search
  • Wiadomości Kosmetyczne Kwiecień 2019

Wiadomości Kosmetyczne Kwiecień 2019

19,99 zł
Brutto
Ilość

  Polityka bezpieczeństwa

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady dostawy

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady zwrotu

(edytuj w module Customer Reassurance)

„Przyszłość piękna to natura” – pisze Joanna Rokicka w swojej relacji z targów Natural & Organic Products Europe 2019, które odbyły się w kwietniu w Londynie. Wszystko wskazuje na to, że to słuszna teza. W Wielkiej Brytanii rynek produktów naturalnych wzrósł o 14 proc. tylko w 2018 roku – wynika z niedawno opublikowanego raportu „Organic Soil & Wellbeing Market 2019” organizacji Soil Association. Według „2018 Organic Market Report” rynek organiczny wart jest w tym kraju 2,2 miliarda funtów.

W Polsce, choć o kosmetykach naturalnych jest tak głośno, ciągle jesteśmy na początku eko‑drogi. Według raportu „Slow life w Polsce”, przygotowanego na zlecenie firmy Naturativ, po naturalne kosmetyki sięga 25 proc. polskich konsumentów, częściej kobiety – blisko 40 proc. z nich deklaruje taki wybór. Dane te pochodzą z ubiegłego roku. Można przypuszczać, że dziś ten odsetek jest wyższy.
Praktycznie nie ma kosmetycznej kategorii, dla której natura nie byłaby inspirującym trendem. Wyraźnie widać zmiany zachodzące w strategiach wprowadzania nowości i w formułach produktów już nie tylko niszowych, ale też silnych masowych marek. Rynkowi giganci nie zamierzają oddać pola. Wprawdzie proces decyzyjny w koncernach jest dłuższy i wydawały się one nieco zapóźnione w stosunku do start‑upów, które szybko wyczuły potencjał naturalnego segmentu, jednak ich siła marketingowego rażenia jest gigantyczna, a zasoby finansowe nieograniczone. Jeśli czegoś nie zdążą wyprodukować, kupią to.
Niedawno amerykański koncern Procter & Gamble nabył firmę This is L., która sprzedaje m.in. tampony i wkładki z naturalnej bawełny. To skrajny przykład dużej firmy kosmetycznej, która kupuje mniejszą – koncern P&G ma 95 tys. pracowników, natomiast This is L. zaledwie siedmiu. Z kolei Unilever zamierza zdobyć serca żarliwych obrońców natury swoją ekologiczną, wegańską serią Love Beauty and Planet w biodegradowalnych opakowaniach.
Firmy hołdujące trendowi eko i slow life starają się też być bliżej współczesnego konsumenta i wracają do korzeni. Marka Lush słynąca z naturalnych, wegańskich, ręcznie wyrabianych kosmetyków, postanowiła… zamknąć konta w mediach społecznościowych. „Coraz częściej media społecznościowe utrudniają nam bezpośrednią rozmowę. Jesteśmy zmęczeni walką z algorytmami i nie chcemy płacić za pojawienie się w twoim kanale informacyjnym. Postanowiliśmy więc pożegnać się z niektórymi kanałami społecznościowymi i zamiast tego otworzyć rozmowę między tobą a nami” – zwróciła się firma do konsumentów. Nie ustają dyskusje i komentarze po jej zaskakującej i odważnej, idącej pod prąd współczesnym trendom, decyzji. Jedno jest pewne – jesteśmy świadkami rewolucji następującej w kosmetycznym biznesie. Będzie ciekawie.
10000 Przedmioty
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.