Wiadomości Kosmetyczne Czerwiec-Lipiec 2019
search
  • Wiadomości Kosmetyczne Czerwiec-Lipiec 2019

Wiadomości Kosmetyczne Czerwiec-Lipiec 2019

19,99 zł
Brutto
Ilość

  Polityka bezpieczeństwa

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady dostawy

(edytuj w module Customer Reassurance)

  Zasady zwrotu

(edytuj w module Customer Reassurance)

Na 900 mln zł szacuje firma badawcza PMR Market Experts wartość sprzedaży kosmetyków naturalnych w Polsce. Analitycy przewidują, że w najbliższych latach segment ten będzie rósł o 8‑9 proc. rocznie. – Wartość segmentu kosmetyków naturalnych odpowiada ok. 4 proc. wartości całego rynku kosmetycznego w Polsce. To mniej niż w krajach Europy Zachodniej, dlatego kosmetyki naturalne mają w Polsce wciąż duży potencjał rozwoju – pisze w komentarzu przygotowanym dla naszej redakcji Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego w firmie PMR.

Naturalnym produktom poświęciliśmy w tym wydaniu sporo uwagi. Ich dynamiczny rozwój to jeden z najsilniejszych trendów na rynku kosmetycznym. Choć, jak mówią menedżerowie reprezentujący drogeryjne sieci, ekologiczne kosmetyki nie mają jeszcze dużego udziału w koszyku zakupowym, to niewątpliwie zainteresowanie polskich konsumentów takimi produktami rośnie. Z pewnością można mówić o modzie na kosmetyki naturalne, dlatego niezależnie od tego, czy naprawdę są one naturalnymi, czy tylko tak wyglądają, klienci drogerii sięgają po nie częściej.

Ten brak jasnej definicji kosmetyku naturalnego wszyscy uczestnicy rynku postrzegają jednak jako problem. Żadne przepisy nie precyzują dokładnie, co jest kosmetykiem naturalnym. To, zdaniem naszych rozmówców, może dezorientować klientów. – To prawda, jest duży poziom niepewności w zakresie prawidłowego oznakowania produktów naturalnych i organicznych. Myślę jednak, że w przyszłości zobaczymy w tej sprawie postęp i kwestia ta będzie wyjaśniona – powiedział nam John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe – organizacji, która reprezentuje branżowe stowarzyszenia kosmetyczne działające w całej Europie i współpracuje z Komisją Europejską.

Tymczasem w życie weszły przepisy, które dotyczą całej branży kosmetycznej i mają bardzo duży wpływ na to, co konsumenci słyszą o kosmetykach od producentów i na jakiej podstawie dokonują swoich wyborów zakupowych. Chodzi o „Dokument techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych”, który m.in. precyzuje w jaki sposób powinno się stosować deklaracje typu „nie zawiera/free from”. Od 1 lipca br. nie można już np. pisać „nie zawiera parabenów”, ponieważ nie można stawiać w złym świetle składników, które są prawnie dopuszczone do stosowania w produktach kosmetycznych. Za niestosowanie się do wytycznych grożą kary finansowe. Wkrótce przekonamy się, czy i jaki wpływ będą miały te regulacje na nasz rynek.

10000 Przedmioty
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.